Vad Kul!

Vad kul att just Du hittade hit! Tveka inte på att kommentera, reagera, tyck till och interagera! Jag ser fram emot att höra av dig!


söndag 16 februari 2014

En del av, ja tack!

I morgon ska förskolan starta upp ett område kring flerspråkighet. Det ska givetvis mynna ut i en än bättre verksamhet men också en uppdaterad språkplan. Det är en av förskollärarna som håller i arbetet och ska leda detta tillsammans med kollegorna under våren. Det är precis så här jag anser att utveckling ska gå till! Det finns forskning, vetenskap och erfarenhet som tillsammans med intresse och engagemang kommer att leda någon vart. På riktigt. Inte för att någon annan sagt eller gjort, utan för att det finns ett behov i vardagen. Som vi alla ser och vill lära mer om.

Dessutom så får jag som förskolechef möjlighet att läsa in mig på materialet och ta del av verksamhetens utveckling. Kanske kan jag komma med någon reflektion och fundering, men det häftiga är när man lär tillsammans! Med de som också står en nära i verksamheten.

Jag ska läsa materialet en gång till, lite bättre så att jag har koll inför morgondagen. Jag vill ju vara en del av, på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar