Vad Kul!

Vad kul att just Du hittade hit! Tveka inte på att kommentera, reagera, tyck till och interagera! Jag ser fram emot att höra av dig!


tisdag 11 mars 2014

Skratt och gemenskap

Många undersökningar har visat hur viktigt och framgångsrikt det är att satsa på en god arbetsmiljö på en arbetsplats. Trivs du så orkar du också prestera bättre och det blir också enklare att ge det där lilla extra. Lika viktigt är det också att satsa på sociala aktiviteter och att fika och skratta tillsammans i personalrummet.

Jag är övertygad om att det är viktigt att några gånger per år kunna göra saker tillsammans utanför jobbets väggar. Ikväll var det dags för min personal på förskolan och skolan att tillsammans prova på curling. Understället på och hjälmen på huvudet. Eftersom fika är viktigt startade vi med smörgås och kaffe tillsammans!

Glidsula, kvast, sten, skipper, bo, balansen, ja det var mycket att hålla reda på, men ack så roligt! Jag tror att det finns en hel del komiska kort och filmsnuttar vi kan skratta gott åt tillsammans länge framöver. I morgon kommer vi beklaga oss över vart vi har ont någonstans, men med ett leende på läpparna och dagen kommer att bli bra.

Den framgångsrika arbetsplatsen ska inte underskatta de sociala aktiviteterna. Det är värt mycket att lära känna varandra inte bara som kollegor utan också som individer. Då kan vi också lättare stötta när det behövs, uppmuntra när man känner att det är läge och krama om när stunden är kommen.

Jag lägger denna kvällen i bagaget med ett blåmärke eller två och många leenden och träningsvärk av allt skrattande. Framförallt ser jag redan fram emot nästa kväll tillsammans, vad vi hittar på då får vi se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar