Vad Kul!

Vad kul att just Du hittade hit! Tveka inte på att kommentera, reagera, tyck till och interagera! Jag ser fram emot att höra av dig!


torsdag 13 mars 2014

Påfyllning

Idag så hade vi en gemensam kompetensutvecklingsdag med andra friskolor i vårt nätverk. Förmiddagen ägnades åt diskussioner i ämnesgrupper och eftermiddagen inspirerades vi av Susanne Pettersson. Läs mer om henne här. Detta innebar att jag på förmiddagen fick träffa och diskutera aktuella frågor tillsammans med andra förskolechefer och rektorer. Vi har alla olika förutsättningar, men vi har också mycket gemensamt. Det gäller att hitta dessa nätverk där man kan hjälpas åt och tänka klokt.

Har ni inte lyssnat på Susanne Pettersson så kan jag bara säga, Gör det! Hon har många historier att berätta, mycket forskning med sig i bagaget, en stor portion humor och många kloka budskap jag hoppas vi alla tar med oss framöver. Tillstånd smittar! Har du ett tillstånd som du vill smitta andra med just nu?!

Tidigare i veckan så var jag och de allra flesta i personalen med på vår friskvårdsaktivitet, curling. Jag har inte på länge skrattat så gott och mycket. Snacka om Bambi på hal is, men en 20 kg tung sten och en sop. Bara att skriva detta gör att jag kommer på mig själv med att le ;) Jag tror benhårt på att göra saker tillsammans utanför jobbet. Allra helst sådant som man också har roligt av och där man mår gott tillsammans. Det skapar ett kitt emellan oss alla, en samhörighet som vi alla har gott av framöver!

Det gäller att fylla på. Vi ger och ger mest hela tiden. Till våra barn/elever, vårdnadshavare, kollegor och myndigheter. Vi gör det gärna, inte tu tal om det, det är vårt yrke och vårt uppdrag, men man kan inte alltid ge utan att få. Därför är kvällar som curling eller dagar med inspiration så himla viktiga.

Till helgen hoppas jag på lite fint väder och goda fotbollsresultat. Tid med familjen är påfyllning det också för att vi ska vara i det tillstånd vi vill smitta andra med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar