Vad Kul!

Vad kul att just Du hittade hit! Tveka inte på att kommentera, reagera, tyck till och interagera! Jag ser fram emot att höra av dig!


tisdag 15 april 2014

Påsklov!

Även en skolledare behöver lite längre ledighet, tro det eller ej! I morgon ska jag fixa ett uppdrag i att hämta arbetsbyxor till min personal på förskolan och jag ska genomföra ett fackligt uppdrag för Lärarförbundet, men efter det så är det lunch med fin god vän på programmet. Efter mat i magen så ska tiden ägnas tillsammans med dem som betyder mest, familjen.

Jag har kommit fram till att personer som dränerar på energi faktiskt inte förtjänar en plats i min vardag. Jag har valt att omge mig av personer som ger mig något tillbaka. Det låter kanske krasst, men livet är för kort för att irritera sig på människor i sin omgivning som gör att man inte mår gott, eller hur? Det är inte så att jag raderat personer från min mobil, eller minskat mängden vänner på Fb till hälften (om det nu säger något om ens umgängeskrets), men jag värnar om de som verkligen betyder något. I det så kan man dock betyda väldigt mycket även om man inte ses så ofta. En del vänner träffar jag endast ett par gånger om året, andra flera gånger i veckan i olika sammanhang. Det är inte det som räknas. Det är relationen och förtroendet!

Ledigt för mig innebär inte att inte göra någonting alls, då skulle jag bli tokig. Men det innebär att vakna utan väckarklocka, äta frukost och läsa tidningen i lugn och ro. Att utan så många tider att passa i lagom tempo aktivera sig med allt ifrån trädgårdsarbete till bokläsning, eller vad man nu trivs med. Men det är Jag som sätter agendan för dagen, ingen annan. Denna paus och återhämtning behöver vi alla, i mer eller mindre utsträckning, men ingen klarar sig utan.

Så, Glad Påsk på er! Vi hörs igen om ett par dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar