Vad Kul!

Vad kul att just Du hittade hit! Tveka inte på att kommentera, reagera, tyck till och interagera! Jag ser fram emot att höra av dig!


fredag 30 maj 2014

Känslan av att få göra klart

Jag läser allt för (?) många uppdateringar idag som handlar om trädgård, bad, sol och glass. Själv har jag tillbringat dagen på insidan, framför datorn, men i alla fall hemma. Min tillfredsställelse idag är att få bocka av och göra klart. Rättvist? Många skulle säga nej direkt, men jag kan nästan sträcka mig till Ja. För känslan av tillfredsställelse finns hos båda parter i detta.

Visst skulle det varit bättre om denna dag kunde kompats ut och helgen varit en dag längre, men tiden har inte varit på min sida under våren. Då är det riktigt skönt att kunna göra klart, bocka av för att sedan så småningom också kunna ta ledigt, med en gó känsla i magen!

Jag tror att detta är en stress som inte är bra för någon. Att inte vara klar, alltid något mer man skulle ha gjort. Eller kunnat göra. Men vi ska också vara nöjda över det som vi gör och inte fokusera allt för mycket på det som vi inte gör. Vem mår gott av det? Givetvis är det i ett yrke som har med människor att göra svårt att ha känslan av att vara klar, men vi kanske än mer ska skapa känslan av att vara nöjd. Att ha gjort så gott som vi kunde med de förutsättningar vi faktiskt hade. Och jag är övertygad om att vi dessutom gjorde det riktigt bra för det alla mesta!

Jag är strax klar med dagen lista, två små saker kvar, ett veckobrev samt lite attestering. Sedan är det färdigjobbat för denna veckan. Och jag går på helg med en nöjd känsla i magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar