Vad Kul!

Vad kul att just Du hittade hit! Tveka inte på att kommentera, reagera, tyck till och interagera! Jag ser fram emot att höra av dig!


söndag 18 maj 2014

En vecka går fort!

Inser att det är en vecka sedan förra inlägget, attans då! Det var inte riktigt den ambitionen jag hade, men så kan det bli. Just nu är en ganska jobbig månad i skolans värld tycker jag, förskolans också för den delen! Man ska avsluta och utvärdera, samtidigt som nästa års projekt, tjänstefördelning, budget etc ska ta form. En stundtals inte allt för enkel ekvation. Det blir lätt stressigt... Då är det skönt med helger som denna jag har haft nu Jag har umgåtts med vänner fina som få, "tagit hand om" min mamma under ett par timmar och grejat i trädgården tillsammans, inte satt någon klocka, umgåtts med sonen på tu man hand och sett honom kämpa i fotbollsmatch, städat huset tillsammans med mannen och nu sitter vi båda och tar sikte på veckan som kommer. En vecka att se fram emot!

Den innehåller många möten med eleven i fokus, ett antal anställningsintervjuer, föräldramöte, klasskonferenser, överlämning och grupper inför hösten på förskolan, ledningsgrupp och K-dag. Inte minst så ska jag redan i morgon få umgås med en av medlemmarna i min lärgrupp på rektorsprogrammet som ska skugga mig för en dag. Två veckor därefter är det min tur att skugga en annan av våra deltagare i gruppen. Vi har helt olika förutsättningar i våra verksamheter så det ska bli jättekul att få ge och ta!

Nu är det dags att avrunda kvällsjobbet och sjunka ner i soffan med den kära mannen, förmodligen se en film tillsammans. Ladda med energi med dem som betyder mest så att jag kan ge ännu lite till under veckan som kommer. Det är den bästa av världar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar