Vad Kul!

Vad kul att just Du hittade hit! Tveka inte på att kommentera, reagera, tyck till och interagera! Jag ser fram emot att höra av dig!


fredag 6 juni 2014

Upploppet

Så fick vi en extra ledig dag och det kan nog behövas inför den stundande veckan. Mycket ska hinnas med innan vi säger välkommen Sommarlov på torsdag kväll. Åk 9 avslutar vi med tillsammans på onsdag redan!

Vi lägger mycket fokus på hur skönt det ska bli att vara ledig, och allt som man planerar att göra, men det är inte alla elever som ser fram emot det där sommarlovet. När man inte kan göra allt det som kompisarna pratar om. När man vet att man kommer vara ensam en hel del för mamma och pappa måste jobba. När man vet att det faktiskt är gott att gå till skolan varje dag och få träffa sina lärare och kompisar i rutiner man trivs med och mår gott av, men nu är det paus ganska många veckor. Jag tror att vi måste tänka oss för lite mer när vi pratar om hur skönt det kommer bli med sommarlov och hur skönt det ska bli att slippa skolan, för alla är det inte positivt.

Jag ser fram emot sommaren och semestern. Jag vet att det stundar en resa till Kroatien, men också en hel del oplanerade dagar som jag hoppas få tillbringa med familj och vänner och skapa minnen tillsammans. Men jag ser också fram emot augusti. När nästa läsår står för dörren. När vi har gjort en del ombyggnationer på skolan, en del omorganisationer som jag tror kommer bli en förstärkning på de flesta håll, när vi är taggade inför vår IKT-satsning tillsammans med Lin Education och när vi ska delta i utprovningen av Läslyftet. När vi åker på lägerskola med Åk 6, till Berlin med Åk 9 och övernattar på skolan med Åk 3, innan det ens är jullov. När vi återigen får möta eleverna och ta tillvara på deras lust och nyfikenhet att lära, tillsammans med andra och utmanas mot nya mål.

Visst, det sak bli skönt med semester, men verkligen; Välkommen augusti. Men innan dess tar vi oss in på upploppet. Vi kör "Bryggan" i våra nya grupper inför hösten, vi deltar i M8:s fotbollsturnering, vi städar och röjer och vi förbereder oss för skolavslutningar vi sent ska glömma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar