Vad Kul!

Vad kul att just Du hittade hit! Tveka inte på att kommentera, reagera, tyck till och interagera! Jag ser fram emot att höra av dig!


söndag 25 maj 2014

Studieresa med våra Mästare

Tidigt i morgon ringer klockan för klockan sex går bussen mot Stockholm. Då ska eleverna i Åk 6 åka på Mästarårsresa till Stockholm, eller kalla det studieresa om ni vill. De är våra Mästare och de ska på resa, så :)

Under dagarna två ska vi tillsammans göra Skansen, stadsrundtur, Gröna Lund, Vasamuseet och ett besök på Riksdagen innan bussen vänder hemåt igen. För många är detta första gången i huvudstaden och det gör det hela än roligare tycker jag. Att vi från skolans sida kan erbjuda denna resa med detta innehåll. Det är just detta som är finessen också tycker jag. Att skolan är så mycket mer än fyra väggar med ett innehåll. Nog tusan kommer våra ungdomar lära sig och minnas bra mycket mer av denna resa än om de bara fick läsa sig till det samma. Givetvis ska de vara väl förberedda för det som de ska uppleva, och det vet jag att de är, men de kommer också kunna ta med sig så mycket mer tillbaka. Inte bara till skolan utan till livet. Vi utbildar inte bara för skolan, vi utbildar för framtiden. För det livslånga lärandet!

Nu ska även min väska packas, får inte glömma handduk och sängkläder. En kik på väderleksrapporten gör mig glad och jag kommer lägga mig med en skön känsla i kroppen. Det är så härligt att få vara en del av händelser/upplevelser som dessa i min roll som skolledare. Allt för ofta hör jag kollegor som kommer så långt ifrån, men där vill jag inte vara. Jag vill vara där det händer. Jag vill veta och uppleva, på egen hand, inte bara genom andra. Då blir man autentisk i sitt ledarskap och det strävar jag efter att vara, nu och framöver. Jag vill vara en del av det jag ska leda, på alla sätt. Detta sättet är en bonus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar