Vad Kul!

Vad kul att just Du hittade hit! Tveka inte på att kommentera, reagera, tyck till och interagera! Jag ser fram emot att höra av dig!


söndag 3 augusti 2014

Dags att starta upp jobbhjärnan

I morgon bitti kommer dagen som innebär att semestern är över för i år och väckarklockan deklarerar att det är långt kvar till den "ordinarie" tiden att gå ur sängen. Bara att slänga benen över sängkanten och kicka igång. För väldigt många innebär denna dag, dagen innan, en dag med ångest över att i morgon behöva gå tillbaka till jobbet. Visst, jag som älskar sovmorgon kommer ju att tycka att klockan ringer lite väl tidigt, men annars har jag en positiv känsla i kroppen.

Jag har haft en fantastisk sommar tillsammans med min familj och vänner, vädret har visat sig från sin allra bästa sida och i år har vi verkligen fått den så lugna semester vi innan bara har pratat så mycket om. Läst mycket böcker, tagit vara på lugnt, tagit dagen som den kommer och inte alls stressat upp sig över alla projekt som borde göras. Många dagar på stranden eller i solstolen på altan.

Det som stressar mig lite är att det har varit alldeles för bra väder för att jag ska ha satt mig och skrivit på mina uppgifter i Rektorsprogrammet. Eller ens läst just dessa böcker... Men jag får ta fram min disciplin och ta tag i detta också under veckan. Nu är det mycket som ska göras och fokus kommer ligga på många olika saker. Min vecka kommer innehålla: budgetfördelning, anställningar, kalendarium, tjänstereglemente, löneöversyn, IKEA, hantverkare, städ etc. En helt vanlig uppstartsvecka i en förskolechef/rektors liv. En vecka att förbereda innan lärarna kommer in och vi flyttar fokus aningens från vuxen till barn/elev. Men skolan är ju inte fulländad förrän eleverna dyker in den 19 augusti och barnen på förskolan är inskolade och grupperna klara några dagar strax därefter.

Datorn ska startas, några mail ska skickas, matlådan ska tas fram, jo jag känner mig redo. Redo för ännu ett läsår tillsammans med härliga barn/elever och personal. Som tillsammans med mig vill skapa framtiden med de allra bästa eleverna. De som går hos oss!

Hejdå semestern! Vi ses snart igen, men nu har jag annat som väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar