Vad Kul!

Vad kul att just Du hittade hit! Tveka inte på att kommentera, reagera, tyck till och interagera! Jag ser fram emot att höra av dig!


söndag 10 augusti 2014

Äntligen kommer de!

I morgon är det då dags att starta upp läsåret tillsammans med personalen. Den fantastiska personalen som jag har förmånen att arbeta tillsammans med.

Jag har ju i och för sig arbetar en vecka nu med allt mellan himmel och jord, det känner många skolledare igen sig i med all säkerhet, och extra synligt blir det nog i den lilla organisationen. Kontakt med rörkillarna angående rinnande avloppsvatten i ett klassrum, inköp på IKEA, skriva ihop möbler till personalrummet, sätta upp nya blommor i matsalen, betala fakturor, anställa personal, skriva in elever, kopiera upp papper, göra beställning av rastleksaker, lämna in en uppgift till rektorsprogrammet, ledningsgrupp, kompetensutveckling via sociala medier,  fika lite, planera uppstartsveckan som nu står inför dörren, ja listan kan göras lång. Den veckan i all ära, men det är ju som en upptrappning. Först kommer lärarna och sedan ytterligare lite senare dyker då äntligen eleverna upp! Ingen skola utan elever om man säger så! Heller ingen förskola utan barn!

Visst var det lite segt förra måndagen och visst har kroppen sagt ifrån att det är skillnad på semesterlunken och vardags-tempot, men för min del var det ändå helt OK att börja jobba igen. Jag hoppas verkligen att så många som möjligt kan ha den känslan. Att det är kul att gå till jobbet. Inte alla dagar, visst, men de allra flesta. Framförallt alla ni som är med och formar och påverkar allas vår framtid, som sätter avtryck och förändrar, visst måste det vara ett viktigt, meningsfullt och roligt jobb?

Nu ska jag förbereda det sista inför morgondagen och kolla av så att allt är under kontroll. Vardagen är tillbaka och Välkommen också till min personal som kommer till jobbet i morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar