Vad Kul!

Vad kul att just Du hittade hit! Tveka inte på att kommentera, reagera, tyck till och interagera! Jag ser fram emot att höra av dig!


fredag 31 januari 2014

Stolt rektor!

Idag är jag lite extra stolt, över min personal!

Jag vill som rektor först och främst vara en pedagogisk ledare. En person som med bakgrund av forskning och vetenskap utvecklar skolan och för den framåt. Som har en vision av vart vi ska och varför. Som håller i och sätter ramarna, utan att ta bort lärarnas friutrymme och pedagogiska verktyg. En ledare som lyssnar av men som också kan vara tydlig när det behövs. En person som skapar ett klimat där man trivs, som bygger ett vinnande lag, där vi arbetar tillsammans och bidrar med våra kvalitéer och kompetenser. Ja men ni fattar, som liksom skapar en bra arbetsplats där man trivs!

Och även om jag är fullt medveten om att jag inte lyckas med alla dessa delar är jag ändå så himla stolt över att vi som enda skola är vidare till Sverige-finalen i Prevents utnämning av Sveriges bästa arbetsteam och vi kan titulera oss regionsegrare. Kanske räcker det hela vägen fram till vinst, eller så kommer vi vara nöjda med att vara med och ha kommit så här långt, för det är en vinst i sig! Vill man läsa mer om varför just vi, och vad det går ut på så följ bara länken hos Lärarförbundet


Det är ett kvitto på allt det jobb och den medvetenhet som genomsyrar verksamheten hela tiden. Det är också ett kvitto på att den svenska skolan inte i allt är nattsvart. Det finns goda exempel som vi ska bli än bättre på att lyfta fram! Det föregår så många goda läranden hela tiden, i hela landet, av så många, med så många, men detta pratar vi inte om. Ta chansen att nästa gång ni fikar, träffar en vän, bjuder på middag och kommer in och pratar om skola; att ni också lyfter det som ni är stolta över, både som personal och kanske också som förälder. Jag skulle kunna räkna upp många saker som jag tycker är bra på min sons skola och jag är en stor beundrare av hans jätteduktiga klassföreståndare, även om jag inte är nöjd med alla delar. Jag ska också skärpa mig, för jag tenderar att haka upp mig på det som jag inte är nöjd med och glömmer att nämna allt det där andra. Skärpning rektor Forssén!

Tack min fantastiska personal på Nya Skolan Lilla Edet för att ni är dem ni är och gör det ni gör.
Tack Carita för att du lär min son nya saker och utmanar hans nyfikenhet och lust att lära!
Tack alla fantastiska lärare som skapar vår framtid, jag är inte ett dugg orolig för att bli gammal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar