Vad Kul!

Vad kul att just Du hittade hit! Tveka inte på att kommentera, reagera, tyck till och interagera! Jag ser fram emot att höra av dig!


måndag 22 december 2014

dan före dan, före dopparedan, typ...

Det är väl antagligen nu som man ska skriva sina årskrönikor eller så och nostalgiskt blicka tillbaka, men jag hoppar över det. Jag gillar att blicka framåt, och ta med mig det jag har i bagaget som grund!

Visst har vi ett spännande 2015 att se fram emot! Rent politiskt och för skolans del, kanske lite väl spännande med ett högst osäkert parlamentariskt läge ett par månader till. Vi får väl se om skolfrågorna kommer i fokus på samma sätt som inför höstens val. Det är som någon ska ha sagt: Det svåra är inte att lova; det svåra är att hålla det man har lovat. Jag tror att det ligger massor i det! Så vi får se vem som klarar av att hålla i alla löften som gavs, och som med all säkerhet kommer att ges!

Rent personligt blir det ett väldigt spännande år då vi alldeles i början på året blir en till i vår familj. W får äntligen bli storebror och vi får en liten parvel till att följa genom livet. Det innebär att jag kommer att pausa mitt skolledaruppdrag under våren och försöka att fokusera på bebis och familj i första hand. Jag har ambitionen att slutföra rektorsprogrammets sista år och jag ska vara tillbaka i tjänst på deltid till hösten, så frånvaron blir inte så värst lång. Men den kommer med all säkerhet innebära att det här forumet inte kommer att vara så aktivt, även om jag hoppas kunna dela med mig av en och annan tanke även under våren!

Så tills jag kommer på något bra fokus på en årskrönika eller liknande så säger jag helt enkelt:

God Jul och ett Gott Nytt År! Jag ser fram emot att "ses" igen på olika sätt framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar