Vad Kul!

Vad kul att just Du hittade hit! Tveka inte på att kommentera, reagera, tyck till och interagera! Jag ser fram emot att höra av dig!


söndag 29 november 2015

Long time, no see...

Hej på er!

Oj vad det var längesedan jag skrev något på den här sidan. Hade ambitionen att pausen inte skulle bli riktigt så här lång i och med min föräldraledighet, men men... Bättre sent än aldrig tänker jag och nu är det dags igen.

Dock så är det lite ändrade förutsättningar. Rektor Forssén är fortfarande rektor och sedan några dagar tillbaka dessutom förärad med rektorsnålen som beviset för att Rektorsprogrammet är slutfört! Jippie! Men jag är inte längre rektor på Nya Skolan Lilla Edet, utan på Kronan i Trollhättan.

Få är det väl som idag inte vet vart Kronan ligger och vad som hände där för lite drygt en månad sedan... Dådet inträffade samma dag som jag skrev på mitt anställningsbevis som rektor för Kronan F-6. Lätt surrealistisk känsla. I fredags gjorde jag min första arbetsdag, i måndags så träffade jag all personal för första gången och jag säger bara Tack! Tack till det varma välkomnandet av såväl personal som ledningsgrupp. Tack för att ni tror på mig och mitt ledarskap. Tack för att ni tillsammans med mig ska göra Kronan till den skola den förtjänar att vara!

Kronan har en värme, gemenskap och kompetens som kommer visas ge resultat framöver. Vi ska nu kraftsamla för en gemensam resa mot en spännande framtid. Ni kommer kunna följa mina tankar och funderingar om detta och allt annat som poppar upp här på bloggen.

Vi hörs snart igen!
// Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar